AVG: wat moet je regelen?

Sinds 25 mei 2018 geldt in Nederland de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarmee worden de privacyrechten van burgers – gebruikers van je website, of klanten – uitgebreid. Wat betekent de AVG voor jou als eigenaar van een website? Je leest het in deze blog.

Hoe kun je checken of de links op je website nog werken?

Je kent het ongetwijfeld: je bezoekt een website, je klikt op een link… en je krijgt een 404-error pagina te zien. Op dat moment begint er iets van ergernis te kriebelen. Je vertrouwen in de website begint te dalen.

Jammer, terug naar de vorige pagina dan maar. Je klikt op een andere link op dezelfde site… en wéér een error pagina! Wederom daalt je vertrouwen: is deze website wel oké?

Creatief met de AVG: mag dit?

De laatste paar weken worden we bij WebLab42 overstelpt met mails over privacy en de AVG. We zijn niet de enigen: mailboxen in heel Nederland stromen vol. Wat opvalt: bedrijven zijn opvallend creatief als het gaat om interpreteren van die AVG en nieuwsbrieven. We lichten er een paar uit.

Is jouw nieuwsbrief klaar voor de AVG?

Persoonsgegevens zijn het nieuwe goud. En dus moeten ze (beter) beschermd worden. Sinds 25 mei 2018 geldt in Europa een nieuwe wet, de General Data Protection Regulation, oftewel GDPR. Die GDPR gaat over persoonlijke gegevens van Europese burgers. In Nederland hebben we onze eigen variant, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Adres

WebLab42

Hogeweide 402

3544 PX Utrecht

Telefoon: 030-6700405

post@weblab42.nl

KvK: 70477973

Officieel!

WebLab42 is officieel gecertificeerd Joomla Administrator (lees hier wat dat betekent)

WebLab42 staat vermeld in de Joomla! Resources Directory

© Ontwerp & realisatie: WebLab42